FabienneintheUSA.reismee.nl

Mississippi

Het is weer even geleden dat ik iets op mijn blog heb geplaatst, maar dat komt omdat we 9 dagen naar mississippi zijn geweest. Het was wel leuk, maar er is ook veel gebeurd.. Ook mocht ik mijn computer niet meenemen dus daarom kan ik nu pas mijn blog bijwerken...

Donderdag 1 september;
Eerst tot 1 uur naar school een daarna snel naar huis om de laatste spullentjes te pakken en daarna in de auto voor maar 12 uur (dat is kort voor amerikaanse begrippen)..

Vrijdag 2 September;
Om 2 uur 's nachts waren we aangekomen bij het huis van de vader van Donna.Na uitgeslapen te hebben tot een uur of 10, zijn we gaan kijken naar de kippen, paarden en koeien van 'grandpa'. Daarna gingen we naar de trailer, waar Donna en Steve naar toe willen verhuizen. De trailer was eerst verhuurd en toen heeft de zus van Donna, Mellissa, de trailer terug gekregen, alleen deze was zo vies en er leefde allemaal beesten binnen en het was dus te vies voor woorden.. Toen wij aankwamen was het gelukkig al wel schoongemaakt, maar er hing nog steeds een vieze geur en er moest nog veel schoon gemaakt worden.. Toen ze de vaatwasser uit de keuken haalde, omdat deze vies en kapot was, kwam er een super grote rat achter vandaan en rende toen in een van de airco gaten in de vloer en is dus onder het huis beland... Ik en A waren ondertussen al gillend het huis uit gerend en we zijn daarna niet meer het huis in gegaan.. Later kwam Steve ons vertellen dat er nog 4 baby's waren, maar die hadden ze gelukkig al dood gemaakt en voor de rat hebben ze gif onder en in het huis geplaatst. Daarna heeft Donna ons naar het mexicaanse restaurant van Mellissa gebracht, waar we de rest van de dag op kaylee en neveah, de kinderen van de dochter van mellissa, hebben gepast... 's Avonds zijn we samen met Marco, de 14jarige zoon van Mellissa, naar een football game geweest, ik snapte er niets van en zag de lol er ook niet van in, maar het was wel leuk om een keertje mee te maken...

Zaterdag3 september;
Zijn we weer naar het restaurant gegaan en hebben daar ons huiswerk gemaakt en weer op neveah en kaylee gepast. Ook zijn we 's middags naar een winkelcentrum geweest.

Zondag4 september;
We zijn deze dag naar tupelo geweest, de geboorteplaats van Elvis. Het regende echt super hard dus we hebben niet heel veel kunnen zien. Zijn huis was maar 2 kamers groot en de meubels in het huis zijn meubels uit die tijd waarin hij was geboren, maar dus niet de meubels van hem.. En daar moesten we dan 4 dollar voor betalen, ik vond het een beetje afzetterij want verder was er eigenlijk niet zo veel....

Maandag 5 september;
Donna en Steve gingen weer aan het werk in de trailer en wij zijn thuis gebleven en hebben een film gekeken en verder nog wat huiswerk gemaakt..

Dinsdag 6 september;
Donna en Steve willen heel graag naar mississippi verhuizen en hadden ons gevraagd of wij dat ook wilden. A wilde absoluut niet en ze heeft zoiezo al niet echt naar haar zin met Donna en Steve, dus Ed, onzecontactpersoon,heeft die avond tegen haar gezegd dat ze een nieuw gezin voor haar aan het zoeken zijn.. Ik had tegen Donna gezegd dat ik best wel mee wilde verhuizen.. Dus ik had dat ook aan Ed verteld dat ik dat wilde, omdat ik nu op school het niet zo leuk vind omdat het zo'n grote school is en iedereen niet heel vriendelijk is en ook omdat donna en steve nu alleen maar op hun bed liggen als we thuis zijn en we ons vervelen en ik hoopte dat als we naar mississippi verhuisden dat het dan zou veranderen omdat er familie in de buurt was om iets mee te doen...

Woensdag 7 september;
's ochtends kreeg ik een berichtje van Ed dat ze ook voor mij een nieuw gezin gaan zoeken... Eerst vond ik dat niet leuk, omdat ik nu net gewend ben enzo.. Dus toen heb ik het er met mama over gehad en ook met Ed en toch tot de conclusie gekomen dat het misschien toch wel beter is als ik een nieuw gezin krijg, want waarschijnlijk veranderen donna en steve toch niet als ze verhuizen.. ook ga ik misschien naar een kleinere school, en ik hoop dat ik me daar meer thuis voel dan nu op deze school..
's middags zijn we naar het huis van helen keller geweest, eerst wist ik niet wie dat was, maar dat was blijkbaar een vrouw die doof en blind was en die door haar kinderjuf geleerd heeft te kunnen praten en ze is toen ook naar school gegaan en afgestudeerd aan de universiteit.. Ook heeft ze allerlei donaties uit andere landen gekregen.. Er was een beeld met 2 naakte mannen die uit nederland kwamen.. haha ofcourse, uit Denemarken was er niets.. dus A was wel een beetje teleurgesteld.

Donderdag 8 september;
zijn we 's avonds naar het huis gegaan en ik heb toen foto's gemaakt van de oude schuur van de buren om te oefenen met de filmcamera, het is best lastig want ik wilde steeds kijken hoe de foto eruit zag, Ik hoop dat mijn foto's een beetje gelukt zijn.

Vrijdag 9 september;
Deze dag zijn we naar Graceland gegaan, het huis van elvis, we hebben daar ongeveer 6 uur doorgebracht, want Steve ging bobo, het hondje, halen in little rock wat ongeveer 3 uur rijden was van Graceland... Nu kan ik echt geen elvis meer zien of horen.. Het was wel mooi om zijn huis te zien en ook had hij 2 platen die uit nederland kwamen :) en we zijn in de jungleroom geweest en we hebben ook de vliegtuigen van binnen gezien, hij had een wasbak in zijn vliegtuig van 24 karaats goud... echt idioot.

Zaterdag 10 september;
Om12 uur 's ochtends zijn we weer naar huis gegaan, en we kwamen ongeveer rond 12 uur 's avonds weer thuis...

Vandaag 11 september;
vandaag gaan we naar een bijeenkomst van Afs, we hebben een picknick in orlando. Vanavond blijven A en ik slapen bij Ida uit Finland, zij woont bij Ed..

Zo nu is iedereen weer op de hoogte van alles wat er gebeurd is..

Reacties

Reacties

Oma

Lieverd, wat heb je veelmeegemaakt in deze ene week! En nu komen er weer veranderingen dus dat is weer wennen
Ik hoop dat je bij A.kunt blijven
Ik vond het leuk alLes te lezen over Missisipi
Ik wens je veel succes me alles!!1 Kus oma

Hans, Yol , Floor en bob

Hoi fabienne,

Wat kan er veel gebeuren in een week , dat zie je maar!!
We hadden gisteren op de Fam dag al het e.e.a gehoord, van je moeder.
Ja meissie , ook dat hoort erbij , moet je maar denken , je leert er in ieder geval weer van,ook al is het misschien niet zo'n leuke ervaring.
Heel veel succes met alles wat nog komen gaat, 't komt allemaal in orde!!

Dikke kus weer,
Hans , Yol , Floor en Bob

Mama

Ha lieve schat, net terug van Soldaat van Oranje wat erg indrukwekkend was.. Maar goed..je avontuur is net van start gegaan en nu komt het aan op je aanpassingsvermogen...weer wennen...weer veranderen maar dat is het hele leven..Welkom in de wereld die " groot worden heet" ..maar door ons berichtje hoop ik dat je kan inzien wat ook de voordelen kunnen zijn van deze wisseling, niettemin neem je deze ervaring weer mee naar een volgend gezin! Je hebt idd veel gezien en gedaan alweer in een week..Veel plezier op de BBQ met AFS en we hebben ff contact deze week!! Ik hou van je en I'm Proud of You!!!! Heeeeeeellllle dikke kussssssss Mama xxxxxx

Keff

hee Fab,

wat jij allemaal meemaakt in een week zeg.. haha. hoop dat je snel een nieuw gezin vindt waar je het wel een beetje naar je zin hebt :)

xxx Keff

Papa

Hoi Schat,

Mooi hè die Amerikaanse cultuur: Elvis forever.
Ik hoop dat je vandaag en de komende periode goed kunt overleggen met Ed en andere van AFS om tot een goeie oplossing te komen wat deze ook is.
Dit maakt veel herinneringen bij me los, zeker de AFS meetings. dez waren altijd erg leuk en hebt hier veel geleerd. Succes met alles en we denken veel aan je.
Luv you Papa

Eline

Hee!!
ik lees dat elvis diepe indruk op je heeft gemaakt :P
heel veel plezier nog en hoop dat je t meer naar je zin gaat krijgen!!
xxx

Aliet, Hans, Mathieu en Lise

Hoi Fab,
Dat moet even wennen zijn geweest, geen computer. Gelukkig heb je veel afleiding gehad, zoals het ohzo prachtige (lees kitsch) huis van Elvis. Ik kan me voorstellen dat je zooo onder indruk bent, dat je voorlopig geen Elvis meer kunt zien of horen! Wat spannend weer, een verhuis en een ander gezin. Kan er volgens mij alleen maar op vooruit gaan, want slechter eten en nog minder ondernemen is haast niet mogelijk. Als dat toch zo is, gaan we vanuit hier engelstalige menu suggesties versturen die je dan onopvallend op de tafel laat slingeren...... moet goed komen.
Veel plezier en tot gauw.
xxx- liefs van ons allen

Wiepke, Jan, Jens & Marte

Hoi Kanjer,
Wat een verhaal. Dat kan helaas ook gebeuren maar je gaat er vast weer sterker van worden. Jammer dat het nou net bij jouw gezin was hé! Ik denk dat je mama en papa gelijk hebben. Het is een heel jaar en als Ed al zegt dat ze niet zo zullen gaan veranderen, dan heb je daar natuurlijk grote kans van. Fijn dat je zoveel in contact bent met thuis. Dat is zeker nu helemaal prettig. We sturen je een dikke knuffel en heel veel plezier in Orlando (daar ben ik ook eens geweest met AFS... :-)).
XXXX Groetjes van ons alle 4

Aureli

pff het zit allemaal niet mee zo te zien
heel veel succes verder.
en het komt allemaal goed

Janneke

Meisieee,
Pff, het zit je allemaal even tegen. Het komt wel goed.
Laten we hopen dat het in je nieuwe gezin beter gaat!
Ben je nou ook spontaan OSL-af, nu je zo aan Elvis gewend bent!? HAHAHA, als je maar niet denkt dat ik mee ga naar alles wat met die vent te maken heeft als je terug bent!
dikkekusss

Hella

Ha lieve schat,

Wat een geweldige foto s en wat een indrukken doe jij op zeg. Geniet maar van elk moment.

Veel succes met het vinden van een nieuw gezin en een nieuwe school. Ik vind je zo ontzettend dapper.

Ben trots op jou!

Dikke zoenen,
Hella

Willeke

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Geniet ervan.

Big hug: Dick en Willeke

Marcel en Jeanne

Nou Fabiënne,

Wat een verhaal, indrukwekkend hoor!
Denk maar aan de ervaringen die je hier op doet, ga niet voor de tegenslagen! maar voor de oplossing! ervaring! Change is the word!

Marcel&Jeanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!