FabienneintheUSA.reismee.nl

SPRING BREAK!

Afgelopen week ben ik op een cruise geweest. Samen met mijn zusje A en Ed, Katie, Ida en Alex en de tante van Ed, Jane. Op zondag 18 maart vertrokken we vanuit Cape Canevral. Het schip is echt super groot en het was blijkbaar nog niet eens het grootste schip dat Royal Caribbean heeft.. Het schip van binnen lijkt wel een super duur 5 sterren hotel. Er was een promenade met winkels, zoals een drogist, ben & Jerry's icecream, starbucks, pizzaria, kledingwinkels etc. Ook was er een super groot casino. Op verschillende plaatsen waren er lounge bars en restaurants. Bovenin het schip was een groot buffet restaurant waar je bijna 24 uur per dag kon eten. Ook waren en 3 zwembaden en 6 jacuzzi's! En er was een club waar je uit kon gaan, maar die was voor 18 jaar en ouder en omdat ida en A 17 en 16 zijn, zijn we niet gegaan.. En ik vond het niet leuk om daar in mijn eentje te zijn.
Maandag waren we de heledag aan het varen dus A, ida en ik hebben toen het hele schip verkent en daarna lekker in de zon bij het zwembad gelegen.
Dinsdag kwamen we aan in Haiti. Dat was echt een heel mooi eiland. Wij drieën wilden gaan jetskieën, alleen blijkbaar konden we dat niet doen, omdat we geen van allen een rijbewijs hadden.. Toen besloten we maar om te gaan ziplinen.. maar dat was 85$ per persoon voor 1 keertje naar beneden dus dat vonden we allemaal wel te duur. Dus toen hebben we lekker aan het strand gelegen.
Woensdag waren we in Jamaica. Niet zo'n mooi eiland als Haiti, vond ik. Binnen in de port zijn we in wat winkeltjes geweest en er was ook een marktje. Daarna besloten we om even buiten de port te gaan. Dat was niet echt een goed idee want meteen iedereen kwam naar ons toe of we iets van ze wilden kopen enzo.. De mensen waren echt veel te opdringerig dus toen besloten we maar om terug naar het schip te gaan en rustig aan het zwembad te gaan liggen.
Donderdag waren we op Grand Cayman. Ik vond dat wel het mooiste eiland. A en ik hadden besloten om te gaan zwemmen met de dolfijen en om naar een 'turtle farm' te gaan. Dat was echt zo gaaf om te doen. Eerst werden we door een dolfijn geduwt terwijl we op een 'boogieBoard' waren en daarna werd je getrokken terwijl je vasthield aan de vinnen. Ook mochten we een kusje geven! en de dolfijn trucjes laten doen. Dat was echt geweldig en ik ben zo blij dat ik het gedaan heb! Daarna zijn we dus naar de 'trutle farm' geweest en mochten we schildpadden oppakken en aaien. Dat was ook heel leuk.
Vrijdag waren we in Cozumel, Mexico. Ik ging in mijn eentje naar de ruines van de Maya's terwijl de rest ging winkelen.. De ruines waren echt heel mooi en interressant om te zien. Ik had een hele goede gids die veel vertelde over waarvoor de tempels gebruikt werden. En hoe slim de Maya's waren. Na de excursie werden we naar het bekende '7 mile beach' gebracht, wat echt prachtig was. Daarna gingen we terug naar het schip. Ik ben ook nog even naar 'Senor Frogs' geweest, het is een bekende club waar iedereen altijd naar toe gaat blijkbaar. Iedereen kreeg een stikker waar je je naam op moest zetten, maar in plaast daarvan schreven ze bij iedereen dingen zoals, ik heb een vriend nodig, ik ben een sexmachine etc. Ook kreeg iedereen een ballon figuur hoed. Het was echt heel grappig. En in Mexico mag je met je 18de drinken dus ik was de enige die een echte cocktail had en Ida en A hadden een non-alcoholische.
Zaterdag hadden we weer een hele dag op zee, dus toen hebben we allemaal lekker bij het zwembad gelegen.
en Zondag waren we weer terug in Florida..
Ik heb echt ontzettend genoten van de cruise en zou het graag nog een keer willen doen, want het is echt de moeite waard om het tenminste een keer in je leven te doen ;)!

Ik heb nu nog maar 3 maanden hier in Amerika.. En het gaat echt zo snel.
Ik ben nu al begonnen om wat dingen in een doos te stoppen zodat ik die naar huis kan sturen en niet hoef mee te sjouwen op het vliegveld.

Ik hou jullie nog zeker op de hoogte van alles wat hier nog gaat gebeuren. Alle foto's staan op facebook, want ik heb te veel foto's om ze allemaal hier te plaatsen.

Mama

Hey mop... Ik heb al wat fotos mogen zien op FB...wat een geweldige belevenis met de dolfijnen..dat was juist wat we in onze vakantie in 2009 gemist hadden..Gaaf hoor!!! En mooi dat je de Mayas hebt bezocht...een slim volk was dat...straxx spreken we elkaar ff op skype. Ik zag ook prachtige fotos van jullie in gala jurken..mooi hoor..! Geniet ervan schat...het is alweer bijna voorbij...De laatste doos naar Amerika vertrekt morgen...Jouw eerste doos heb je al weer retour gezonden..Wat vliegt de tijd!! Lieve schat...geniet en geniet en geniet!!! We love you en we kijken uit naar je terugkomst!!! xxxxxxxxxxxxxxx Mama

Hans, Yol , Floor en Bob

Lieve Fabienne, dat moet inderdaad een enorme mooie ervaring geweest zijn.Geweldig zoals het er allemaal uitziet.Geniet er nog van de komende maanden. Dikke kus Hans , Yiol, Floor en Bob.

Peter, Trudy, Thasja en Tobian

He Fabienne,

Top hoor dit soort mooie ervaringen, die vergeet je nooit meer. Geniet nog van de paar maanden die je hebt.
Go for it Girl

Groetjes

P,T,T,T

oma

lieverd wat maak je veel mee!! Geweldig met de dolfijnen En dan de belevenissen op de boot en jexcursie naar de Maja"s Geniet nog lekker enkele maandenIk denk aan je!!!! kus oma