FabienneintheUSA.reismee.nl

Pasen

Ik wil iedereen bijdeze een hele fijne pasen toe wensen!

Dit jaar vier ik helaas geen pasen, want mijn gezin is joods. Dus wij vierden 'Pass-over' en 'Seder' (ik weet niet wat het is in het nederlands).
Vrijdag had ik geen school vanwege goede vrijdag en 'Pass-over'. Mijn gastmoeder was de hele dag aan het koken en ik heb haar zo veel mogelijk geholpen met de dingen die ik kon doen. 's Middags kwamen Rachel and A.J. thuis en A.J. had ook nog 3 vrienden met zich meegenomen. Voor het diner hadden we matze crackers met leverpaté. Deze hele week mogen we geen brood eten, dus als vervangers eten ze matze crackers. Toen al het eten klaar was begonnen we met de ceremonie. Iedereen kreeg een glas rode wijn, behalve ik, want ik hou niet van rode wijn dus ik kreeg witte. Daarna moesten we toasten voor 'the cup of sanctification' en later voor 'the cup of Instruction'.Na de toast moesten we allemaal een stukje van de cracker afbreken en naar een gebed moesten we het eten. Daarna mochten we beginnen met eten. Als eerste hadden we kippensoep met 'matzeballen' een soort ronde broodjes die gesopt waren in de soep. Ik vond het best wel lekker. Daarna hadden we draadjesvlees, kalkoen, aardappelpuree, sperziebonen in champignon saus en een matzemix met ui en tomaat. Alles smaakte best goed, behalve het draadjesvlees. Ik heb dat nooit lekker gevonden, maar volgens iedereen aan tafel was het erg lekker. Als toetje hadden we Kosher brownies en cake. Toen moesten we op zoek naar de 'afikomen', een matze cracker verstopt in een katoenen zak ergens in de kamer. Nog voor dat iedereen kon opstaan had rachel het al gevonden. Nadat we alles hadden opgeruimd en schoongemaakt, zijn mijn gastmoeder, rachel en ik nog even in de hot tub gegaan.
Op zaterdag hadden we ontbijt. We hadden een fruitsalade, gebakken aardapels en matze crackers gemixt met ei. Ik hou er niet zo van om 's ochtends zo veel te eten, maar ik probeerde toch van alles een klein beetje. De crackers en ei vond ik echt super lekker en schepte ik nog op voor de tweede keer. Na ontbijt zijn mijn gastmoeder, rachel en ik naar de 'mall' gegaan, want rachel wilde haar wenkbrauwen laten waxen en mijn gastmoeder moest nog een cadeautje hebben voor haar nichtje. 's Middags zijn we naar mijn gastvaders broer gegaan en daarna gingen we uiteten bij de japanner. Het was heel leuk, want ze koken zegmaar recht voor je op een bakplaat en je kan zelf kiezen wat je wilt enzo.
Vandaag, eerste paasdag, kreeg ik van mijn gastmoeder een chocolade paashaas, omdat ze toch een beetje pasen voor mij wilde hebben, ookal vieren zij dat niet. Dat was echt heel lief van haar.

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb gebracht.
Op 5 mei heb ik mijn 'Prom', dus ik zal tegen die tijd daar wel weer een blog over schrijven.

De tijd gaat hier echt ongelooflijk snel en ik kan niet geloven dat ik over ongeveer 3 maanden alweer naar huis ga. Aan de ene kant wil ik wel blijven, want ik heb het nu eindelijk naar mijn zin, maar aan de andere kant ben ik ook wel weer blij als ik straks weer thuis ben. Maar ik ga nu nog genieten van 3 maanden in de zon!!

Reacties

Reacties

Mama

Inderdaad de tijd vliegt! Wij kunnen niet wachten om je eindelijk weer te knuffelen!! Ook hier zijn de eieren weer gezocht met pasen zowel bij oma als hier in de tuin... Geniet nog van de bijzondere tijd! Love you dikke kus pop!!! Xxxxxxxxxx

Dick en Willeke

Ook fijne Pasen en Pass-over (vier je dat ook twee dagen?) Wij 'genieten' hier van de regen, gelukkig hoor ik de vogeltjes fluiten en dat geeft ook een lente gevoel.
kijk uit voor overstekende eieren!

Liefs: Dick en Willeke.

ps: bedankt voor je felicitaties.

Denise

Wat leuk te horen dat je je nu happy voelt. Geniet nog maar van die laatste maanden.
xxxx Denise

oma

Wat heb je een aparte Pasen gevierd.Leuk om me te maken!!
En lekker gegeten dat kunnen ze wel daar Geniet ervan Liefs !!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!