FabienneintheUSA.reismee.nl

4 maanden

Het is al weer 4 maanden dat ik hier in Amerika ben.. en deze maand is toch wel moeilijk.. ik wist wel dat dit de moeilijkste maand zou zijn van het hele jaar.. maar toch is het harder dan ik had verwacht en ik heb ook best veel last van heimwee nu.. gelukkig kan ik goed praten met mijn liaison Ed en Ida sleept me er wel door heen. Op school gaat het gelukkig goed en het is ook heel gezellig. Ik zit nu in de 'Art club', waar we naar musea gaan en veel over kunst praten en ik zit ook in de 'FFA', dat is een club eigenlijk voor agricultuur enzo maar ze doen daar niet zo veel mee en ik ben daar bij gegaan omdat de mensen in de club echt heel aardig zijn.
Het is wel weer een tijdje geleden dat ik mijn blog heb geüpdatet (ik weet niet of dat een woord is mja.. jullie weten wel wat ik bedoel ;)) er is de laatste tijd niet zo heel veel gebeurt.
Met thanksgiving zijn Ida en ik naar een familie in onze straat gegaan, want onze hostparents moesten werken en gingen dus geen thanksgiving vieren. Het was heel gezellig. We hebben kalkoen op en 'sweet potatoes' en allerlei andere dingen. Als toetje hadden we pompoen taart, ik vond dat niet zo lekker dus ik had daarna maar de chocolade taart gegeten.. Er was super veel eten en iedereen zat hartstikke vol na het eten.. Ik vond het heel leuk om een keer mee te maken en het leek wel een beetje op wat wij met kerst doen.
4 december gingen Ida, Ida, Katie en ik koekjes bakken. Ik heb toen pepernoten gebakken. Helaas waren ze niet zo goed gelukt en smaakten ze best wel droog.. We hebben ook 'gingerbread' koekjes gemaakt en chocolade fudge, wat echt zo zoet was dat je tanden er vanuit vielen.. Het was heel leuk.. Ik had het die dag wel het moeilijkste.. ik heb veel aan thuis gedacht en het was gewoon even een lastige dag voor mij.
Ik had de kinderen verteld over Sinterklaas en zwarte piet, wat best lastig is want ze denken dat zwarte piet een slaaf is en ik heb het zo goed mogelijk uitgelegd maar ze vinden het nog steeds raar. Ook heb ik ze verteld dat als ze hun schoenen voor de schoorsteen zouden zetten dat ze dan een cadeautje zouden krijgen van Sinterklaas. Zo gezegd zo gedaan.. Ik had van mama chocolade letters en munten gehad dus die heb ik ze toen gegeven. Ze waren er heel blij mee.
De afgelopen dagen hebben we met z'n allen de kerstbomen opgetuigd.. en ja we hebben 2 kerstbomen. En nog grote ook.. echt heel Amerikaans. ;) Overal kerstversiering.. Samantha, onze hostmom, liet Ida en mij het kerstdorpje opbouwen, zo een die mama ook altijd heeft.. dat was echt leuk om te doen, want ze hebben best veel huisjes en een paar die bewegen enzo. Ook heb ik ze een cadeautje gegeven.. Ik had namelijk in de world market kerst ornamenten gevonden van een molentje, klompen en een meisje in klederdracht. Dus die hangen nu in de kerstboom.
In Denemarken is het de traditie dat je iedere zondag in December een cadeautje krijgt. De moeder van Ida heeft ons allemaal cadeautjes gestuurd en ik heb al een paar dingen gehad. Een fotolijstje in de vorm van een ster, een kaarsen houder en een ding om je sok te versieren.
Woensdag heb ik een pakketje naar huis gestuurd met wat kleine dingentjes voor kerst. Ik hoop en weet dat ze er thuis blij mee zullen zijn.
Zaterdag heb ik allemaal cadeautjes voor kerst gekocht voor iedereen hier en ze liggen nu onder de kerstboom.
Ik heb nu kerstvakantie.. Het is best wel raar want hier is het nu nog steeds ongeveer rond de 20 graden Celsius dus het voelt niet echt als winter aan. Dinsdag gaan Ida en ik kamperen in Disney samen met Ed en Katie tot en met vrijdag. En met de kerst gaan we eten met de hele familie en cadeautjes uitpakken enzo. Ook ga ik deze vakantie schaatsen.. Best raar om te gaan schaatsen terwijl het 20 graden is.. blijkbaar hebben ze een indoorschaatsbaan bij het strand..
Ik ga zo even alle foto's uploaden.
ik hou jullie weer op de hoogte van alles en waarschijnlijk zal ik weer wat nieuws plaatsen na oud en nieuw..
Iedereen fijne feestdagen!
xx.

Reacties

Reacties

Chrissy

Hee fabje!
Ik heb echt respect voor wat je doet! Ik had het nooit vol kunnen houden zo ver van huis! Maar het klinkt wel heel gezellig! Twee kerstbomen is echt vet, ik moet mn vader al aan zn kop zeuren voor een! Maar alvast een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar toegewenst!
Xxx Chrissy
Ps je hebt nog steeds niet om drop gevraagd:o.

Fabiënne

dankje chrissy.
Mijn moeder heeft net een pakketje gestuurd met 3 zakken drop dus ik kan nog even vooruit ;) de volgende keer zal ik jou vragen ;)

Mama

Ha lieve lieve dappere schat...goed te lezen dat het goed gaat..En van december wisten we dat het moeilijk zou worden...Maar wat sla je je er dapper doorheen!!!!Het valt ook niet mee maar als ik dan lees over het weer...je disney vakanties en de vooruitzichten voor maart...ach jij komt de tijd goed door!! Hoop je ff te spreken rond kerst, love you a lot...En zoals OSL zong...We Share The Same Stars.....

carla van Schoonderwalt

Hoi lieve Fabiënne, eindelijk een berichtje van mij. Het gaat gelukkig weer goed met je , van mama gehoord dat je in een dipje zat maar dat hoort er ook bij, nu daar gezellig de 2 grote kerstbomen versierd en kamperen in disney allemaal leuk. Wij blijven jouw reismee.nl volgen en zijn benieuwd naar de foto's van "kerst en nieuwjaar"daar en jouw verhaal .
Groetjes van Fred en Carla en..............Escha waf.

Janneke

Lieve lieve lieve Fab,
Fijn dat het zo goed gaat op school en zo. Vind ik echt fijn om te horen. En ja december had je inderdaad al verwacht als een moeilijke maand, maar je komt erdoorheen! Heb er alle vertrouwen in!
Ik wil je heeeele fijne dagen wensen daar en dat 2012 maar een heeeel mooi jaar voor je mag worden!

Dick & Willeke

Hoi Fabienne,

Ho, ho, ho ho..........Merry Christmas!!!!
Heeeeeeeel erg veel plezier en geniet van alle feestelijkheden.
Liefs: Dick en Willeke

Denise

Hoi Fab,
Ik kan me goed voorstellen dat dit een moeilijke tijd is. De kerst maar ook na een aantal maanden valt het niet mee. Maar het schijnt dat de dip overgaat en dat de laatste maanden ineens heel snel gaan. Fijne vakantie en een dikke knuffel. xxx

Oma

Lieverd, ik wens je hele fijne feestdagen Natuurlijk is het anders dan hier maar je doet het geweldig.Ik ben trots op mijn kleindochter!!!We hadden vorige week een bridge drive en je vader kwam me vertellen dat meijn kaart gekregen hebt!!!!Dikke kus

Oma

Heel gezellig te lezen wat je deze dagen weer allemaal meemaakt . Ja kerst is een echt versierfeest in Amerikaen veel eten !!! Ben je al aangekomen??? Geniet van alles kus oma

Roel, Maria, Teun & Sarah

Hai Fabiënne, fijn te horen dat het goed met je gaat!
We wensen je hele mooie en gezellige kerstdagen daar en alvast Happy NewYear!!! Heel veel plezier en maak er iets moois van hoor!!! Lieve groeten van de buurtjes uit Dongen

Marcel en Jeanne

Zo de kerstdagen zijn voorbij op naar het nieuwe jaar en nieuwe kansen. Ben benieuwd hoe de jaarwisseling in Amerika gevierd wordt lees het wel op je blog.
Geniet ervan in bikini het nieuwe jaar in (ook apart). Groetjes Marcel en Jeanne en the kids oh ja en natuurlijk onze druktemaker Jack

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!